Wanneer we het over promotionele producten hebben, dan gaat het al vaak om praktische producten die praktisch gebruikt kunnen worden en waardoor andere in aanraking (blijven) komen met jouw bedrijf. Maar de vraag komt steeds meer naar voren; kan het marketing budget niet beter (lees; effectiever) volledig online ingezet worden? Met andere woorden; is het nog wel interessant om offline promotionele producten in te zetten?
Hoe effectief zijn promotionele artikelen?
Onderzoek van DIMA wijst uit dat promotionele producten merken sterker maken. Promotionele producten bereiken 88% van de mensen, waar radio (79%) en tv (75%) duidelijk lager scoren op dit gebied.
Daarnaast hebben promotionele producten een langere houdbaarheidsdatum en staan mensen/gebruikers er dagelijks mee in contact. Deze hoge contactfrequentie zorgt voor een verhoogde effectiviteit.
Welke promotionele artikelen kun je het beste inzetten?
Uit onderzoek blijkt dat er een aantal zaken invloed hebben op de effectiviteit van de promotionele artikelen:
1. Kies voor een “positief” product
Wanneer je kiest voor een promotioneel item waar de ontvanger een positieve relatie mee heeft, zal dit ook een positief effect hebben op je merk- en bedrijfsnaam.
2. Goedkope producten, meer effect
Dit klinkt heel simpel, en dat is het eigenlijk ook. Wanneer alle andere facetten gelijk blijven geldt; hoe goedkoper het product met hetzelfde effect, des te meer promotie-effect per uitgegeven euro.
3. Frequent gebruik
Uit verschillende onderzoeken blijkt dat promotionele artikelen waar klanten dagelijks mee in aanraking komen, een hogere effectiviteit hebben dan bij een lager gebruik.

Ballonnen bedrukken als effectief promotioneel item
Bij De Horeca Bazaar bieden wij een groot scala aan promotionele artikelen aan. We hebben een aantal duidelijke hardlopers zoals de bedrukte katoenen tasjes (ook wel tote bags genoemd), bedrukte trucker caps en bijvoorbeeld de bedrukte zonnebrillen.
Maar qua populariteit constateren wij een enorme toename in het bedrukken van ballonnen. Het bedrukken van ballonnen voldoet dan ook perfect aan de drie bovengenoemde regels; goedkoop, een positieve associatie én mensen komen er vaak opnieuw mee in contact.
Ballonnen bedrukken kan bij De Horeca Bazaar al voor 78,40 euro voor 1000 ballonnen!