De Horeca Bazaar
19 okt 2017 | Geschreven door:

Meer bezoekers in je zaak? Met deze vier manieren kan de kerstmuts daarbij helpen

De kerstmuts is – oké, naast de kerstboom - misschien wel de meest herkenbare uiting van kerst. Dat terwijl de kerstmuts zoals we hem nu kennen, eigenlijk een hoofddeksel is dat we louter binnenshuis dragen. Het is namelijk een slaapmutsje (ja, daar verstaan we tegenwoordig iets anders onder). Je draagt ‘m echter niet alleen slapend, maar ook op een luie zondagochtend, zoals je wellicht ook wel eens in je pyjamabroek door het huis slentert..

Afijn, het is een erg herkenbaar item, dat omwille van zijn herkenbaarheid ook goed in te zetten is als marketingtool voor jouw onderneming. De onbetwiste doch ongekroonde (maar wel goed gemutste) koning op dat gebied is uiteraard Coca-Cola, dat de Kerstman al sinds 1930 steevast succesvol inzet. Wij focussen ons in deze blogpost louter op zijn kerstmuts. Die is namelijk op meerdere manieren in te zetten als marketingtool:

1. Gebruik de kerstmuts als lokmiddel

No title

Veel horecagelegenheden hebben er last van: gasten die pas laat komen aanzetten en daardoor minder verteren. Sommige gasten komen pas een uur voor sluitingstijd – als ze al goed in de olie zijn – aanzetten waardoor ze in veel gevallen meer overlast bezorgen dan dat ze daadwerkelijk iets opbrengen. Een truc kan zijn om gasten die voor een door jou bepaald tijdstip binnen zijn te belonen. Door het jaar heen kun je dat doen door bijvoorbeeld een consumptie te geven aan bezoekers die voor tijdstip X binnen zijn, of een happy hour tussen bepaalde tijden in te lassen. Tijdens de donkere dagen kun je echter ook een kerstmuts beloven aan degenen die voor 22:00 uur binnen zijn!

2. Neem een kerstthema aan

In veel dorpen en steden hebben consumenten een grote keus uit horecagelegenheden. Daarom is het belangrijk dat een horecagelegenheid af en toe net iets extra’s biedt. In de vorm van een thema-avond kun je potentiële gasten naar jouw zaak trekken. Dat kan een 90’s-avond zijn, maar uiteraard ook een kerstavond. Er zijn ontelbare kerstnummers en met een kleine investering is je zaak kerst-proof. In de promotie op sociale media zorg je dat iedereen – dus ook jouw personeel – kerstmutsen draagt. Het geeft een gezellig, consistent beeld wat ervoor kan zorgen dat de stapper juist naar jouw zaak komt.

3. Laat de kerstmutsen bedrukken

Jouw gasten vinden het leuk om een partygadget te ontvangen en jij vindt het leuk als jouw (vaste) gasten als uithangbord voor je zaak dienen. Bedrukte kerstmutsen zijn daarbij een ideaal middel in het najaar. Je gasten hebben leuke bedrukte kerstmutsen met daarop jouw logo, waarmee ze door de binnenstad lopen én waar ze wellicht wel een fotootje van op Instagram zetten. De Horeca Bazaar verkoopt bedrukte kerstmutsjes in kleine en grote oplagen, voor info en prijzen bekijk onze bedrukte kerstmutsen!

Schrijf een reactie